|
MadROLLER -
Mail
Görev:
Webmaster
Elesius -
Mail
Görev:
Admin
megalo -
Mail
Görev:
Mod |
|
| |
|
|
|
|
| Makaleler: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi |
|
yasin889 bildirdi: " Manowar
size ne ifade ediyor?
Manowar grubunun adı sizce nereden geliyor?
Manowar neden bir çok metal dinleyicisine kötü tanıtılmaya çalışılıyor?
Manowar iddia edildiği gibi faşist bir grup mudur?
Soruların cevaplarına geçelim.
Manowar'ın adı "Man Of War " dan gelmektedir.Yani "savaşın adamları ,
savaş adamları ,savaş ile doğup büyüyen insanlar v.b." bir çok ifade tarzına
sahiptir.
Manowar dediğimiz zaman insanların aklına hemen kılıçlar ile sahneye çıkan,
Harley Davidson delisi, Harley'leri ile sahneye dalan ve
Harleyler ile konserler veren , motorları ile ülkeler arası turlar
düzenleyen, dinleyicilerinin : "Brothers of metal" veya "Kings of
Metal" diye tanımladıkları , çılgın bir davulcuları (Scott'ın şanını bir çok
kişi biliyordur) ve sahnede çığlıkları ile seyircileri sanki mitolojik
savaşlara götüren bir vokale (Eric Adams) sahip olan bir heavy metal
efsanesi olarak gelir.
Makalenin tamamını okumak için devamına tıklayınız !
(
Hazırlayan: HMTR Mod Yasin889 )
Tabi ki bu yukarıda sayılan olgulara karşı, Manowar'a birçok başka
yakıştırmalarda da bulunulmuyor değil.
"Faşist olduğu, Irak a savaşa giden paralı askerlere gaz vermesi için
dinletildiği, kendilerini diğer gruplardan daha üstün gördükleri ve Amerikan
sermaye güçlerine gizliden para aktardıkları gibi" birçok asılsız iddialarda
bulunuldu bu zamana kadar ve hala da bulunuluyor.
Manowar'ın
felsefesini, şarkılarında neler anlatmak istediklerini ve en önemlisi konserleri
bile bir kez izlemeden grup hakkında atıp tutmalar ; insanların Manowar'a karşı
soğutulmasının yanında, Manowar'ı bir Türk ve dünya düşmanı grup sanmalarına
neden oluyor ve Manowar'ın Türkiye'de verdiği konserlerde gruba çok fazla ve
aşırı tepkiler vermelerine neden oluyor.
Eğer faşist bir grup arıyor ve illaki bir gruba faşist, kominist veya bunun gibi
bir ideolojinin yakıştırmasını yapmak istiyorlarsa; soad, system of dawn,
rammstein gibi gruplara bu yakıştırmaları yapmaları gerekiyor benim görüşüme
göre.
Çünkü Manowar'a yapılan yakıştırmalar , aynen bu grupların müzik anlayışlarına
ve dünya görüşlerine uyuyor.
Kaldı ki bence hiç bir gruba, faşist , kominist gibi yakıştırmalar yapılmaması
gerekiyor, çünkü müzik hiçbir siyasi grubun veya ideolojinin ürünü değildir ve
olamazda.
Müzik ile hiçbir ideolojinin insanlara aşılanmaya çalışılması doğru bir davranış
değildir ve etik de değildir.
Müzik , insanların duygularını her tür yönden anlattıkları bir olgudur siyaset,
kin , kavga , gürültü, kesmek , biçmek değildir.
Bir zamanlar Manowar'a bu yakıştırmalarda da bulunulmuştu:
Ayrıca Manowar Amerikan milliyetçiliğinin en önemli temsilcilerinden biridir ve
sözlerindeki kılıçlı anlayış da ABD'de etkin bir akımın yansımasıdır. Şeytanın
ve hizmetkarlarının dünyaya ineceğini ve sadece ABD'li kaslı adamların (saf ırk
olduklarından) kılıçlarla onlara karşı duracağı düşüncesinin temsilcileridir.
Manowar, göklerdeki iyi ve kötü arasında yapılan savaşın ardından dünyaya düşen
kötü melek Lucifer'ın günün birinde güçlerini toplayıp insanları tepelemeye
geleceğini, demonların yardımıyla yapılan bu savaşta bu sefer kötülüğün hakim
olacağını vurguluyor şarkı sözlerinde. (bu bilgiler Burak Eldem'in 2012
Marduk'la randevu adlı kitabında da biraz anlatılır ; Lucifer Katolik inancında
temel 7 şeytandan bir tanesidir...)"
Bu yakıştırmaların ne kadar doğru olup olmadığını tam bilemeyiz.
Çünkü ben Manowar'ın bütün şarkı sözlerini bilen birisiyim ve böyle bir
yaklaşımlara hiç bir zaman şarkı sözlerinde rastlamadım.
Eğer merak eden varsa araştırabilir tabi ki, benim göremediğim derin anlamları
dikkatli araştıran bir kişi görebilir.
Burasını sizin vicdanlarınıza ve size bırakıyorum ve Manowar hakkında bazı küçük
bilgilere geçiyorum.
- Yeni albüm hakkında:
Çıkacak yeni albümün ismi Gods of War olarak açıklandı.Albüm adından da belli
olacağı gibi daha çok 'Brothers of Metal' ruhundan ödün vermeyerek mitolojik
konuların ele alacağı düşünülüyor. Albümden önce çıkacak single adından da yavaş
yavaş kendini belli ediyor zaten.
The Son's of Odin --------> Gods of War
(single) ---------------> (album)
-Manowar
Sign On The Hammer'da albümünde dünyanın en sesli grubu seçilmişti.Uzun bir
aradan sonra Hannover'de kendi gürültü rekorlarını kırdılar.Guinness tarafından
görevlendirilen iki ses uzmanı,Manowar şehri sarsarak en ses şiddetini 10
tonluk,12 metre genişliğinde 7 metre uzunluğunda ki amplifikatör ve hapörlerden
çıkan 129.5 desibel ses kaydetti.Bu olay Tüm Avrupa'yı şaşkına çevirmişti.
-Karl'ın gruba katılması hayli ilginç bir rastlantıdır.
Bir gün Joey'in motoru arızalanır ve 1 sokak yukarıdaki tamirciye motorunu
çekerken başka biri (Karl) Joey'in motoruna çarpacak gibi olur.İkili tartışmaya
başlar ve diğer elemanlarda katılırlar.Böylece Karl ile Manowar'ın yolları
kesişmiş olur.İyi ki de kesişti.
Death Tone, Warlord, Wheels of Fire, Return of the Warlord Manowar'ın motosiklet
üzerine olan parçalarıdır. Karl'ın gruba girişi de bir motosiklet kazasıyla Joey
ile tanışmasıyla oldu.Malum bu en son single'ın ertlelenme olayı da Karl'ın biR
motosiklet kazasında yaralanmasıyla oldu.
-Warrior's Prayer Joey'in dedesinin anlattığı hikayelerden esinlenip
yazılmıştır.
The Warrior's Prayer:
Dede bana bir hikaye anlat
Olur git hikaye kitabını getir
Hayır hayır onlardan değil gerçek bir hikaye
Gerçek bir hikaye?
Evet bana çocukluğunu anlat
Olur öyleyse seni zamanda çok gerilere götürmem lazım
" Onüç yaşımdaydım soğuk bir kış gününde
Büyülü ormanda gezerken atların ve silahlı adamların seslerini duydum
Kendimi yürümeye ve bu seslerin kaynağını bulmaya zorunlu hissettim
Ormandan çıktığımda bir tepede duruyordum arkamda Dünyanın Askerleri vardı
Durmuşlardı bekliyorlardı İçimden neyi kimi bekliyorlar dedim
Bir anda kuzeyden bir rüzgar esti ve elinde çelik bir kılıçla bir atlı çıktı
Sonra güneyden başka bir tanesi elinde bir savaş kılıcıyla
Doğudan bir üçüncü elinde çivili bir sopayla geldi
Ve sonunda batıdan elinde büyük bir savaş çekiciyle son atlı geldi
Onlarla beraber ölüm askerleride bir Ölümsüzler ordusu tarafından
Takip edildiler Sayıca azdılar ama gözlerindeki bakış onların bugünü ancak
Zaferle veya ölümle terk edeceklerini söylüyordu Ve büyük bir sessizlik oldu
Kalbim heyacanla atmaya başladı fırtına bulutları gökyüzünü kararttı yağmur
başladı
Dört rüzgar bütün güçleriyle estiler bir ağaca tutunmak zorunda kaldım
Ve dördünün silahlarını havaya kaldırdıklarını gördüm uyarmadan
Savaş çığlıklarıyla saldırıya başladılar doğrudan savaşa koştular
Dünyanın ordularını büyük bir çarpışmayla karşıladılar
Yerin sarsıldığını hissedebiliyordum toprak o gün bol bol kan içti
Dörtlünün herbiri tek başlarına birer fırtına gibiydiler
Duman dağıldığında binlercesi ölmüştü Ortalıkta çok fazla kan vardı
Vücutlar savaş alanında aynı rüzgardaki kahverengi yapraklar gibi
Kırılmış ve parçalanmış yatıyordu Ve dördünü tepeye doğru koşarken gördüm
Arkalarında ölüm askerleri belirdi onlara bağlılık yeminiyle
Ve dördü Savaşçının Duasını okudular
SAVAŞ TANRILARI SİZE SESLENİYORUM
KILICIM BENİMLE BERABER
ŞEREFLİ BİR HAYAT SÜRERİM
TÜM SAHTE GURURDAN UZAK
KIRBACI BÜYÜK GÜÇLÜ BİR SELAMLA ENGELLEYECEĞİM
EĞER YENİLİRSEM BENİ ÖLÜMLE KAPLAYIN
ZAFER SAYGINLIK BİRLİK
SELAM SELAM SELAM...
Ve ayağa kalkıp baktığımda Dünyanın Ordularının onları bitmez bir şekilde
Selamladığını duydum ve onların zafer sesleri heryerde yankılandı
Evet, hikaye buydu beğendin mi
Evet harikaydı
oo iyi sevindim şimdi yatağa
Dede
Evet?
Bu dört adam kimdi
Kimler miydi?
ONLAR METALİN KRALLARIYDI !!!
Sonuçta bir hikayede olsa bunu okuyunca insanın tüyleri diken diken oluyor.İşte
Manowar'un Metal müziği ayakta tutmasında ki etkenlerden bir tanesi; İNANÇ.
-Manowar ın 1980 in sonunda New York Auburn da doğduğunu biliyoruz ve Joey
DeMaio nun Black Sabbath için bass/pyrotech olarak çalıştığını da eklemek
istiyorum.
Başlangıçta Sabbath İngiltere'de New Castle City Hall'da bir gösteride çalarken
Joey ManOwaR'un gerçek gitaristi Ross The Boss'la tanıştı. O sırada Ross The
Boss, Sabbath destekli bir grup olan Shaking Street için çalıyordu. Her ikisi de
içlerindeki bu metal sevgisini paylaştıkları için ManOwaR fikrinde birleşmeleri
uzun sürmedi. Daha sonra metalin en büyük sesi olan Eric Adams ve baterist Donny
Hamzik'i bulduktan sonra ManOwaR ilk albümleri olan BATTLE HYMNS'ı çıkardılar.
Sonrada yollarına devam ettiler.
Yollarında şu müzisyenler ile çalıştılar ve bazıları hala gruptalar:
Grupta çalan elemanları bir arada göstermek gerekirse:
VOKAL Eric Adams 1980- (hala grupta)
GİTAR Ross Friedman 1980-88
David Shankle 1989-93
Karl Logan 1994- (hala grupta)
BAS Joey De Maio 1980- (hala grupta)
DAVUL Karl Kennedy 1980
Donnie Hamzik 1981-82
Scott Columbus 1982-91 (hala grupta)
Rhino 1992
-Kings of Metal ünvanı fanların Manowar'a verdiği bir ünvandır.Sonra grup bu
ünvanı Kings of Metal isimli şarkıyı yaparak ve bulunduğu albüme bu ismi vererek
gerçekleştirdi.
-Courage parçası Scott'ın büyük bir kaza geçirdikten sonra hayatta kalmayı
başaran oğlu Anthony John Columbus'a adanmıştır.
-Ünlü yönetmen Orson Welles ölümünden birkaç yıl önce o etkileyici sesiyle
Manowar ile birlikte Dark Avenger ve Defeder parçalarını seslendirdi.
-Genelinde motorcu olarak bilinen Manowar işi iyice geliştirmiş ki Karl motor
yarışalarına katılır olmuş.Hatta bir seferinde ayağını kırmış.Konsere ise koltuk
değnekleriyle çıkıp Manowar grubunun bir üyesi olduğunu herkese göstermiştir.
-Manowar'ın albümleri:
Battle Hymns 1982
Into Glory Ride 1983
Hail to England 1984
Sign of the Hammer 1984
Fighting the World 1987
Kings of Metal 1988
Triumph of Steel 1992
Hell of Steel 1993
Louder than Hell 1996
Hell on Wheels 1997
Anthology 1998
Hell on Stage 1999
Warriors Of The World 2002
Manowar geçen yıl İstanbul da konser verdi ve konserde bir müjde daha verdi.
ManOwaR yeni albümde Türkçe şarkı yapacaklarından bahsetmişti.
Sanıldığı gibi şarkı sadece bize yapılmayacak.Bir şarkıyı birçok Avrupa diline
çevrilecek ve albüm ya single hangi ülkede çıkarsa o ülkenin dilinde olacak.
Standard bir uygulamaymış.Yani sadece bize değil.Ancak sözler,anlamlar ve
kavramlar haliyle diğerlerinden farklı olur.
Ama yinede bu bence büyük bir şeref, başka hiçbir yabancı grubun yapmadığını
Manowar ilk kez gerçekleştirecek inşallah.
İşte bundan dolayı Manowar , Manowardır.
Guinness rekorlar kitabına en yüksek seste müzik yapan müzik grubu olarak geçen,
Kings Of Metal olarak kabul edilen , birçok gruba ilham kaynağı olan bir heavy
metal felsefesidir Manowar.
( Hazırlayan: HMTR Mod Yasin889 )
www.manowarturk.tk 'den
alıntılarla... "
|
|
Tarih: 26.08.2006 Saat: 14:58 Gönderen: MadROLLER |
|
|
|
|
| |
|
Ortalama Puan: 4.78 Toplam Oy: 23

|
|
| |
|
|
|
|
İlgili Konular
  |
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: orionmaiden Tarih: 03.05.2008 Saat: 12:24 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | manowar safkan heavy metal guruplarınıdandır.monowar ı anlayabilmek için heavy metal i hissetmek gerekir.kolay anlaşılabilecek bir müzik değildir yaptıkları ve yaptıkları parçalar da öyle 3 5 akordan oluşmaz %100 heavy metal dir yani bu tarzı yapması için manowar gibi enstrüman üstadı olmak gerekir.dünya üzerinde iyilerin az olduğuna inanıyorum ve manowar iyininde üzeri bişey benim için.isteyen istediğini yakıştırabilir farketmez.manowar manowardır.10000000 de bir gelebilirmi böyle bir gurup.olumsuzluklara kulak asmamalı nasılsa manowar dinleyicisi cevabı veriyor.heavy metal in kırallarıdırlar.;).. |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: Elesius (m13_ozmen@hotmail.com) Tarih: 26.08.2006 Saat: 15:55 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Kaldı ki bence hiç bir gruba, faşist , kominist gibi yakıştırmalar yapılmaması gerekiyor, çünkü müzik hiçbir siyasi grubun veya ideolojinin ürünü değildir ve olamazda.
Müzik ile hiçbir ideolojinin insanlara aşılanmaya çalışılması doğru bir davranış değildir ve etik de değildir...
Doğru söylüyorsun, çok doğru... |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: nomad Tarih: 26.08.2006 Saat: 16:26 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık.Manowar'a laf atanlar bu yazıyı okuyunca eminim yaptıklarından utanırlar eğer öyle bir duguları varsa.Çünkü eleştirmek çok kolay ama eleştirmeden önce o konu hakkında belli bir birikime sahip olmak gerektiği maalesef unutuluyor. |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: Bust Tarih: 26.08.2006 Saat: 18:02 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Çok güzel yazmışsın teşekkürler...Bence hiç bir gruba faşist,sadist vs. yakıştırmalar yapılmaması gerekiyor...
Metal'in Krallarının öünde bir kez daha eğiliyorum... |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: demonseed Tarih: 26.08.2006 Saat: 19:41 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Muah hah hah, benim yazdığım şeyden alıntı yapacağın hiç aklıma gelmemişti, sen çok yaşa e mi. Madem Manowar'ın şarkı sözlerini ezbere biliyorsun o zaman hadi hep beraber bu şarkıları bağırarak söylüyoruz: Dark Avenger, Hatred, Revelation (Death's Angel), March for Revenge, Blood of My Enemies, Each Dawn I Die, Bridge of Death, The Oath, Ride the Dragon, Burning, The Demon's Whip, The Power, Fight Until We Die, House of Death ve son olarak 2005 single'ı King of Kings (dinlemek nasip olmadı ama internet'te sözleri falan mevcut). Sevgili Yasin889 ve diğer arkadaşlar. Gözlerinizi biraz açın yada at gözlüklerinizi çıkarın. Manowar'ı ben çok ama çok severim, 1987'den beri dinliyorum onları, dile kolay neredeyse 20 senedir yani. 7 yaşındaki oğlum "The Warrior's Prayer"a hasta. Aklına geldikçe arabada dinlettiriyor. Ama Manowar Manowar'dır dediğiniz gibi. Şarkılarının sözleri de ortadadır, ister dinlersin kabul edersin, ister dinlersin kulak arkası edersin. Paşa gönlün bilir ama herşey ortada "The power of the demons spirits I command
/ Always by my side to serve the master's plan" Master dediğinin kim olduğu malum. "The power of the magic the power of the spell / Not to serve in Heaven but one day to rule in Hell". Budur işte ve bu olarak kalacak hatta devam edecektir, canlarım benim... "Dark Lord, I summon thee / Demanding the Sacred right to burn in hell / ride up to hells
hot wind. Face one more evil than thou, take My lustful soul,
Drink my blood as I drink yours, impale me on the horns of death / Cut off my head, release all my evel Lucifer is king
Praise Satan". Ben de aynı duyguları payleşıyorum Manowar ile. Geri kalanlara da bir şey yemek düşer. Tamam mı... |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: yasin889 (yasin0889@mynet.com) Tarih: 26.08.2006 Saat: 20:26 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Kaldı ki bence hiç bir gruba, faşist , kominist gibi yakıştırmalar yapılmaması gerekiyor, çünkü müzik hiçbir siyasi grubun veya ideolojinin ürünü değildir ve olamazda.
Müzik ile hiçbir ideolojinin insanlara aşılanmaya çalışılması doğru bir davranış değildir ve etik de değildir.
Müzik , insanların duygularını her tür yönden anlattıkları bir olgudur siyaset, kin , kavga , gürültü, kesmek , biçmek değildir.
En son resimde de görüldüğü gibi , MANOWAR SEVGİSİ ;beşikte girer ve mezarda biter.
KILICINIZ ISLAK KALSIN |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: Phalanx (yigitozgur@hotmail.com) Tarih: 27.08.2006 Saat: 22:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) http://www.overlokçuyuz.biz | | ''Ayrıca Manowar Amerikan milliyetçiliğinin en önemli temsilcilerinden biridir ve sözlerindeki kılıçlı anlayış da ABD'de etkin bir akımın yansımasıdır. Şeytanın ve hizmetkarlarının dünyaya ineceğini ve sadece ABD'li kaslı adamların (saf ırk olduklarından) kılıçlarla onlara karşı duracağı düşüncesinin temsilcileridir. ''
bunun anlamı nedir?böyle bişey gerçekten var mıdır??? |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: yasin889 (yasin0889@mynet.com) Tarih: 27.08.2006 Saat: 23:11 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Makaleyi hazırlarken yararlandığım www.manowarturk.tk ya teşekkürlerimi sunmayı borç bilirim. |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: metal_1907 Tarih: 29.08.2006 Saat: 22:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | arkadaslar manowar en büyük heavy metal efsanesidir..böyle saçma saçma muhabbetlere gerek yok..ayrıca manowar eğer yeni albümünün kayıtlarını erken bitirirse sonbaharda turneye çıkıcakmış we bu turneye türkiye de dahilmiş..eğer bitiremezlerse ilkbaharda geliceklermiş..bu bir asparagas değil büyük manowar fanları..haberi çok ciddi bi kaynaktan aldım...Metalin Kralları yine gelicek arkadaşlar,şimdiden hazırlayın kendinizi..(inanmayan warsa buraya cewap bırakmasın,ban özel mesaj atsın) |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: exoduss Tarih: 29.08.2006 Saat: 22:10 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | manowar gibi saf ve yalın bir grubu içerik ve düşünce açısından komplike hale getirmeye gerek yoq bence
adamlar heavy metale aşıklar ve bunu herşeylerine yansıtıyorlar.....bende öyleyim onları anlaya biliyorum.
aristokrat aile çocukları değiller çok üyü bür eğitim geçmişleri de yoq günümüzde bir kaç tane kalan --tabandan gelen heavy metal--bayrağına onlar da el vermiş ....
herkes biraz milliyetçidir.hangimiz deiliz...??
ayrıca içinizde heavy metalin günün birinde dünyanın heryerinde çalınmasını istemeyen yoqtur.. işte manowar bunun için uğraşıyor bence...... |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: schuldiner Tarih: 09.09.2006 Saat: 21:06 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Bence milliyetcilik olayı fazla abartılıyo. nasıl her insan kendi ülkesinin iyiliğini istiyosa onlar da öyle yapıyo. bunu biz de yapıyoruz. ayrıca o kadar abartmadıklarını düşünüyorum, zira mesela geçen sene gelişlerinde eric adams'ın "bush'un yaptıklarını doğru bulmuyoruz" gibi bi laf ettiğini de biliyoruz. yani onların da bu konuda bizden çok bi farkı yok bence. sadece Manowar'ı çekemeyen, müziklerini popülerliğe göre değiştirip heavy metal'i yüzüstü bırakan grupların ve fanlarının abarttığı, sürekli konusunu açtığı bişey bence bu |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: Killer_of_BodoM Tarih: 17.09.2006 Saat: 00:53 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Geçenlerde istanbul'da Caravan'a gitmiştim.Manowar gecesi vardı.Bir sürü manowar t-shirt lü insnalar geldi.Bi baktım hepsi birbirine hitler selamı veriyor.Önce tak çakamadım olayı.geyik zannettim sonra bi baktım akın akın insanlar gelmeye devam etti hepsi birbirine hitler selamı veriyor.Direk kalkıp ordan gittim.Ortada Manowar fanı olan böyle büyük bir kitle var.Manowar sırf çok iyi heavy metal yapıyor diye sapkın(bana göre) düşüncelerini gözardı etmememiz gerekir. |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: yasin889 (yasin0889@mynet.com) Tarih: 25.09.2006 Saat: 17:58 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Manowar ı gerçek Manowar olarak bilmek isteyenler
bu makaleyi okuyabilir.
Tabiki bu makale yetmez derlerse , internet diye
bir nimet var...
Gerçeği olduğu gibi bilmek isteyen için ,
araştırmanın ve mücadelenin sonu yoktur.
KİNGS OF METAL. |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: ironn Tarih: 02.10.2006 Saat: 10:39 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Valla pek yoruma gerek kalmamış en iyi şekilde özetlemişsiniz... |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: siyahbeyazkizil Tarih: 01.12.2006 Saat: 23:59 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | they were the METAL KİNGSSSSSSSSSSSSSS |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: gkey_kaan (gkey_kaan@hotmail.com) Tarih: 02.02.2007 Saat: 11:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | İMPARATORLUĞUMUZ DÖRT BİR YANA YAYILACAK.HERKES HEAVY METAL DİNLEYECEK.ZİNCİRLERLE BÜTÜN DİSCOLARI BASIP KAFA SALLAYACAĞIZ.KALBİMİZDEN SÖYLEYİP ÖZENTİ BEYİNLERİ KARA BOTLARIMIZ ALTINDA EZİP GEÇECEĞİZ ÜSTÜNDEN.MOTORLARIMIZLA YOLLARDA DUMANIMIZ KOKLATACAĞIZ SÜNEPE KÜLTÜRLERE.40 YAŞINDA RADYOMUZDA ALL MEN PLAY ON TEN DİNLERKEN BİLE HALA İÇİMİZDE BİRŞEYLER HİSSEDECEĞİZ.MTVYE KRAL GİBİ SÖMÜRÜCÜLERE BOYUN EĞMEKTENSE YÜZ KİŞİLİK KONSERLERDE BENLİĞİMİZİ BULACAĞIZ.ÜSTÜMÜZDE DERİ CEKETLER KARANLIK SOKAKLARDA TEK BİR ŞEY BAĞIRACAĞIZ;
HEAVY METAL OR NO METAL AT ALL WHİMPS AND POSERS LEAVE THE HALL
HHEAVY METAL OR NO METAL AT ALL WHİMPS AND POSERS GO ON GET OUT
!!!LONG LİVE HEAVY METAL!!! |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: shankar Tarih: 08.02.2007 Saat: 03:34 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | MANOWAR ve KISA HEAVY METAL ARGÜMANI -
Manowar varolduğundan beri bu tartışamalar hiç bitmeyecek gibi. Rock müzik en başından beri etkilendiği temeller doğrultusunda bazı şeyleri (ki şu an hepsi klişeleşmiş durumdadır) sever, benimser ya da karşı çıkar. Heavy Metal içerisinden bu temelleri çekersek o Heavy Metal değil, pop ya da başka bir şey haline gelecektir. Bu hepimizin sürüler üzerinde izlediğimiz yozlaşmadan başka bir şey değildir.
Şu an klişe olarak duran bu temeller az çok grup temalarında farklılıklar gösterse de genelde aynıdır. Bu klişe temellere örnek olarak; Doğayla insan arasındaki dengeyi savunma, Bilimin yanlış kullanılması sonucu ortaya çıkan nükleer silah üretimine götürebilen bir süreç, İnsanların robotlaştırılmasıyla modern kölelikler yaratılması sonucu kaybedilen Özgürlük, v.b. Bu unsurlar dolayısıyla Heavy Metal'in bugünün dünyasına sert eleştiriler getirirken, ortaçağla, okültizmle, mitolojiyle, v.b. alanlarla da ilgilenmesini sağlamıştır. Bunun geçmişteki örneği Hippilerin mistisizme, Kızılderili lere, Doğu ya yönelişidir.
Bunların dışında Heavy Metal in diğer müziklerden farkı isyankar bir coşkuya sahip olmasıdır. Bu öyle bir coşkudur ki, bu müziği dinleyen bizlerin direk olarak dinlerken ortaya koyduğumuz fiziksel görüntümüz diğer hiç bir tür müzik dinleyicisinde olmayan bir görüntüdür. Sallanan başlar (ki burada da sahte sallanmaların olduğu aşikardır), dünya üzerinde hiç bir müzik tarzının veremediği bir coşkunun dışa vurumudur. İşte Manowar, Heavy Metal içerisindeki bu "coşku"nun doruk noktasıdır. Onların batı kültüründe ve mitolojisinde yetiştikleri unutulmamalıdır. Oysa ki burada da Manowar hiç çekinmeden Kızılderililer'e ağıt yazar. Manowar'ın ana teması, Joey De Maio'nun da dediği gibi, insanın hayatının bir savaş olduğu gerçeğine dayanır. Bu hiç de faşistlikle alakalı bir durum değildir. Bu anlamda zafer kazanan insan mutlu olan insandır. Bu karşındakini öldürmekle alakalı değil, hayatta kalmakla, yaşayabilmekle, özgürlüğünü eline alabilmekle alakalıdır. Diğer taraftan, bir çocuk hangi duygularla oyun oynarken kendine bir kahraman ismi yakıştırıyorsa, kendini onunla özdeşleştiriyorsa ve bu duygular da çocuğun gelişip yaşayabilmesi için gerekliyse, Manowar ın temaları da o kadar gereklidir. Bu tarihe eğilmek değil, insanın içindeki bazı duyguların tarih, mitoloji ve savaşlar yardımıyla dışa vurumudur. Burada Manowar bunları düşünerek işe başladı demiyor, biraz önece bahsettiğim duygularla hareket ediyor diyorum. Onlar Krallar, gücü öğütleyenler, düşmanına acıma diyenler. Fakat buradaki düşmanlık ne direk olarak bedenlere, ne de bazı ırklara. Buradaki düşmanlık bizi ölüme çeken ve çekerken de elinden geldiğince insana acı veren hayata. Düşmanlıktan ziyade bir karşı duruş, onun karşısında boyun eğmeme savaşı. Manowar'ın karşılaştığı bu söylemler aslında bazı Avrupalı gruplarda pekala kendi yerlerini bulabilirler. Fakat Manowar asla faşist bir anlayışla kurulmadı. Onların başta sahip oldukları şey "coşku"ydu.
Açıkça görülüyor ki içinde yaşadıkları toplumsal sorunları da geride bırakmıştı bu coşku. Evet Metallica bir sürü doğru şey söyledi fakat bir yerde itici güç olan coşkuları sona erdi, çoğu gruba olduğu gibi. Manowar'ı diğer gruplardan ayıran özellik işte bu çocuksu ve çocuksu olduğu için de çok büyük ve saf olan coşkuları, Heavy Metal'e olan inançlarıdır. Şu bilinmelidir ki hiç bir grup da sütten çıkmış suçsuz oluşumlar değildir. Bir Heavy Metal grubu ne kadar popüler kültüre dahil olursa o kadar da bozulup uzaklaşır.
Başta bahsedilen temelleri, her grubun hepsini birden özümseyip dışavurması imkansızdır. Bu yüzden mecbur ayrımlaşmalar oluşur ve müzik de buna göre şekillenir. Oysa ki genel dinleyicinin görebileceği fark rifflerdeki, ritimlerdeki, davullardaki değişimdir. Fakat asıl fark ele alınan konulardadır. Bunların birleşimi ise Rock'ı, bugünün ismi ile Heavy Metal'i oluşturur.(Bu gün rock denilen müzik türü pop müziğin ve yozlaşmış rock müziğin bir birleşimi olup, geçmişin rock müziğiyle sadece isim benzerliği taşıyan bir m
Bu yorumun devamını oku... |
|
|
|
|
|
Re: Manowar Hakkında Bilinmeyenler ve Manowar Felsefesi (Puan: 1) Gönderen: DeathSlayer (dathsaleyr@hotmail.com) Tarih: 20.06.2007 Saat: 09:56 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | | Bana göre manowara kimse haksızlık edemez.Çünkü anowar heavymetal tarihindeki en baba trashcilerden biridir.Manowar en iyisidir.Yaşasın metal kardeşliği........ |
|
|
|
|
|
|